SILA TUNGGU SEBENTAR


PLEASE WAIT A MOMENT


 
   
   
 
Login
Username
Password
 

New Registration
Vendor Registration

Individual Registration

User Guide Registration

Link



Calendar
<< || >> February - 2024
MoTuWeTh FrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   

Contact Us
Any inquiries regarding functional issues please email:
unit_perolehan@um.edu.my

Any inquiries regarding technical issues please log to helpdesk.um.edu.my



 

Pengumuman  


NOTIS PEMBERITAHUAN SYARAT MENGHADIRI LAWATAN TAPAK BAGI SEBUTHARGA/TENDER UNIVERSITI MALAYA
Adalah dimaklumkan bahawa berdasarkan Pekeliling Perbendaharaan Malaysia; PK2.1 - PERIHAL UMUM, Perkara 8.12 (viii) telah menetapkan bahawa:

"Hanya Pegawai/Pekerja yang diluluskan oleh Syarikat untuk Pengurusan Perolehan Kerajaan di dalam Sijil Akuan Pendaftaran Syarikat Kementerian Kewangan, Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK), Sijil PUKONSA, Sijil UPKJ boleh menghadiri lawatan tapak/premis atau sesi taklimat sebutharga/tender dan kontraktor/syarikat TIDAK BOLEH mewakilkan pegawai lain."

Sehubungan itu, pihak tuan/puan adalah diminta untuk mematuhi peraturan yang ditetapkan berkenaan dan kontraktor/pembekal yang gagal memenuhi syarat yang ditetapkan tersebut TIDAK DIBENARKAN untuk menyertai mana-mana lawatan tapak yang diadakan.

Sila bawa bersama sijil berkaitan serta Kad Pengenalan semasa sesi lawatan tapak/ taklimat sebut harga/ tender untuk tujuan pengesahan.
 
PEMALSUAN DOKUMEN PEROLEHAN/TENDER UNIVERSITI MALAYA (UM)
Universiti Malaya (UM) sekeras-kerasnya menafikan Dokumen Perolehan/ Tender yang didakwa telah dikeluarkan/ ditawarkan oleh UM yang menggunakan Kepala Surat (Letterhead) UM serta ditandatangan oleh seorang penama “Prof. Madya Dr. Farishal Abdul Kadir”.

Pihak UM dengan ini menegaskan bahawa tiada penama di atas berkhidmat di UM dan kami juga tidak pernah melantik mana-mana syarikat atau individu sebagai orang tengah (proxy) untuk sebarang projek perolehan/tender UM.

Sekiranya mana-mana pihak ada menerima apa-apa dokumen perolehan/tender bagi apa-apa projek khususnya projek pembangunan dan naik taraf di UM terutamanya jika ianya ditandatangan oleh penama seperti di atas, mohon membuat semakan lanjut dengan memajukan aduan/pertanyaan kepada corporate@um.edu.my atau boleh menghubungi talian seperti yang tertera di bawah:

Pejabat Komunikasi Korporat (CCO)
Aras L, Bangunan Canseleri
Universiti Malaya
50603 Kuala Lumpur
Tel: 03-7967 3238 Faks: 03-7956 0027

Seterusnya, pihak UM juga menasihatkan agar mana-mana pihak atau individu yang menjadi mangsa bagi penipuan seperti ini untuk membuat laporan kepada pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM).

UM ingin menegaskan bahawa pihak UM tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana pihak sekiranya mereka didapati menggunakan nama dan logo UM tanpa kebenaran dan akan mengambil tindakan sewajarnya termasuk tindakan undang-undang.

Sekian, Terima kasih.
 
NOTIS PEMBERITAHUAN PELAKSANAAN CUKAI JUALAN & PERKHIDMATAN (SST).
Seperti tuan/ puan sedia maklum, Cukai Barang & Perkhidmatan (CBP)/ Goods & Services Tax (GST) telah dimansuhkan dan digantikan dengan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) berkuatkuasa mulai 1 September 2018.

Selaras dengan peralihan GST kepada SST, pihak Universiti Malaya (UM) telah menetapkan tarikh akhir untuk mengemukakan tuntutan GST adalah pada 31 Disember 2018. Sehubungan itu, pihak tuan/puan hendaklah mengemukakan inbois beserta GST selewatnya pada 30 November 2018 bagi membolehkan bayaran dibuat sebelum 31 Disember 2018. Sebarang inbois beserta GST selepas tarikh tersebut tidak akan dipertimbangkan.

Bagi tawaran pembekalan/ perkhidmatan/ kerja mulai 1 September 2018, tuan/ puan perlu memastikan jumlah harga tawaran yang dikemaskini dalam sistem adalah termasuk jumlah SST sehingga satu tarikh yang akan dimaklumkan kemudian.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi pihak Bahagian Pengurusan Dana & Kawalan Kredit Jabatan Bendahari melalui emel bursar_endowtax@um.edu.my.
 
PEMBERITAHUAN

Universiti Malaya tidak terikat untuk menerima sebutharga/tender yang terendah atau mana-mana sebutharga/tender dan tiada penjelasan akan diberikan kepada mana-mana penyebutharga/petender yang tidak berjaya atau ditolak.


University Malaya does not bind itself to accept the lowest or any tender and no reason will be given for rejecting any tender.

 



NOTIS PENGEMASKINIAN MAKLUMAT BANK BAGI TUJUAN BAYARAN

Tuan/Puan,

Dimaklumkan bahawa pihak UM akan melaksanakan semakan data nama syarikat, nombor akaun bank dan nombor pendaftaran syarikat adalah tepat sebelum bayaran dibuat oleh pihak Bank.

Tuan/puan diminta untuk memastikan maklumat di bawah yang didaftarkan di bank adalah selaras dengan maklumat yang didaftarkan dengan UM, bagi mengelakkan kegagalan dalam urusan pembayaran:
i. Nama Syarikat
ii. Nombor Akaun bank dan
iii. Nombor Pendaftaran Syarikat.

Sekiranya terdapat perbezaan data, sila layari laman web vendor untuk pengemaskinian data.

Kerjasama pihak tuan/puan dalam perkara ini amat dihargai.
Terima kasih.

Jabatan Bendahari,
Universiti Malaya,
30 Ogos 2016.



Hakcipta Terpelihara 2010 - 2024
Bahagian Inovasi dan Komersialisasi, Pusat Teknologi Maklumat,Universiti Malaya.
Privacy Policy | Site Credits | Disclaimer | Security Policy