SILA TUNGGU SEBENTAR


PLEASE WAIT A MOMENT


 
   
   
 
Login
Username
Password
 

New Registration
Vendor Registration

Individual Registration

User Guide Registration

Link



Calendar
<< || >> June - 2024
MoTuWeTh FrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Contact Us
Any inquiries regarding functional issues please email:
unit_perolehan@um.edu.my

Any inquiries regarding technical issues please log to helpdesk.um.edu.my



 

Pengumuman  


MAKLUMAN MENGENAI PEMALSUAN EMEL BERKAITAN PEROLEHAN
Universiti Malaya (UM) sekeras-kerasnya menafikan Borang Pesanan (PO) yang dikeluarkan oleh seorang penama “Rusnah Muhamad” yang menghantar melalui emel procurement-dept_um.edu.my@outlook.com.

UM ingin menegaskan bahawa individu tersebut tidak memegang sebarang jawatan di UM, dan kami tidak pernah mengamanahkan mana-mana syarikat atau individu sebagai perantara (Proxy) untuk sebarang projek perolehan di UM.

UM turut menasihatkan agar semua pihak berhati-hati dan mengelakkan sebarang urusan dengan pihak yang disebut. Ini berikutan, pihak UM hanya berurusan secara atas talian melalui sistem UM Procurement and Payment Management.

Ingin menegaskan bahawa pihak UM tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana pihak sekiranya mereka didapati menggunakan nama dan logo UM tanpa kebenaran dan akan mengambil tindakan sewajarnya termasuk tindakan undang-undang jika didapati bersalah.

Jika ada pihak yang menerima sebarang dokumen perolehan/tender atau emel berkenaan projek perolehan UM, sila lakukan semakan lanjut dengan Pusat Perolehan, Jabatan Perkhidmatan Kewangan melalui emel di unit_perolehan@um.edu.my atau hubungi 03 7967 4660/ 6965/ 6966/ 6967.
 
PEMAKLUMAN BERKAITAN PRESTASI PEMBAYARAN KEPADA PEMBEKAL
Universiti Malaya komited dalam memastikan pembayaran dilaksanakan dengan cepat dan efisien selaras dengan Objektif Kualiti Pembayaran. Prestasi pembayaran yang dilakukan dalam masa 7 hari selepas dokumen lengkap diterima adalah 98.15% bagi tahun 2022 dan 98.61% bagi tahun 2023 (Januari – Jun 2023).
 
NOTIS PEMBERITAHUAN SYARAT MENGHADIRI LAWATAN TAPAK BAGI SEBUTHARGA/TENDER UNIVERSITI MALAYA
Adalah dimaklumkan bahawa berdasarkan Pekeliling Perbendaharaan Malaysia; PK2.1 - PERIHAL UMUM, Perkara 8.12 (viii) telah menetapkan bahawa:

"Hanya Pegawai/Pekerja yang diluluskan oleh Syarikat untuk Pengurusan Perolehan Kerajaan di dalam Sijil Akuan Pendaftaran Syarikat Kementerian Kewangan, Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK), Sijil PUKONSA, Sijil UPKJ boleh menghadiri lawatan tapak/premis atau sesi taklimat sebutharga/tender dan kontraktor/syarikat TIDAK BOLEH mewakilkan pegawai lain."

Sehubungan itu, pihak tuan/puan adalah diminta untuk mematuhi peraturan yang ditetapkan berkenaan dan kontraktor/pembekal yang gagal memenuhi syarat yang ditetapkan tersebut TIDAK DIBENARKAN untuk menyertai mana-mana lawatan tapak yang diadakan.

Sila bawa bersama sijil berkaitan serta Kad Pengenalan semasa sesi lawatan tapak/ taklimat sebut harga/ tender untuk tujuan pengesahan.
 
NOTIS PEMBERITAHUAN PELAKSANAAN CUKAI JUALAN & PERKHIDMATAN (SST).
Seperti tuan/ puan sedia maklum, Cukai Barang & Perkhidmatan (CBP)/ Goods & Services Tax (GST) telah dimansuhkan dan digantikan dengan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) berkuatkuasa mulai 1 September 2018.

Selaras dengan peralihan GST kepada SST, pihak Universiti Malaya (UM) telah menetapkan tarikh akhir untuk mengemukakan tuntutan GST adalah pada 31 Disember 2018. Sehubungan itu, pihak tuan/puan hendaklah mengemukakan inbois beserta GST selewatnya pada 30 November 2018 bagi membolehkan bayaran dibuat sebelum 31 Disember 2018. Sebarang inbois beserta GST selepas tarikh tersebut tidak akan dipertimbangkan.

Bagi tawaran pembekalan/ perkhidmatan/ kerja mulai 1 September 2018, tuan/ puan perlu memastikan jumlah harga tawaran yang dikemaskini dalam sistem adalah termasuk jumlah SST sehingga satu tarikh yang akan dimaklumkan kemudian.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi pihak Bahagian Pengurusan Dana & Kawalan Kredit Jabatan Bendahari melalui emel bursar_endowtax@um.edu.my.
 
PEMBERITAHUAN

Universiti Malaya tidak terikat untuk menerima sebutharga/tender yang terendah atau mana-mana sebutharga/tender dan tiada penjelasan akan diberikan kepada mana-mana penyebutharga/petender yang tidak berjaya atau ditolak.


University Malaya does not bind itself to accept the lowest or any tender and no reason will be given for rejecting any tender.

 



NOTIS PENGEMASKINIAN MAKLUMAT BANK BAGI TUJUAN BAYARAN

Tuan/Puan,

Dimaklumkan bahawa pihak UM akan melaksanakan semakan data nama syarikat, nombor akaun bank dan nombor pendaftaran syarikat adalah tepat sebelum bayaran dibuat oleh pihak Bank.

Tuan/puan diminta untuk memastikan maklumat di bawah yang didaftarkan di bank adalah selaras dengan maklumat yang didaftarkan dengan UM, bagi mengelakkan kegagalan dalam urusan pembayaran:
i. Nama Syarikat
ii. Nombor Akaun bank dan
iii. Nombor Pendaftaran Syarikat.

Sekiranya terdapat perbezaan data, sila layari laman web vendor untuk pengemaskinian data.

Kerjasama pihak tuan/puan dalam perkara ini amat dihargai.
Terima kasih.

Jabatan Bendahari,
Universiti Malaya,
30 Ogos 2016.



Hakcipta Terpelihara 2010 - 2024
Bahagian Inovasi dan Komersialisasi, Pusat Teknologi Maklumat,Universiti Malaya.
Privacy Policy | Site Credits | Disclaimer | Security Policy